Nieuw bestuur Stichting OVO

15 februari 2023 Stichting OVO

Vanaf 1 maart 2023 hebben Stichting OVO en Stichting Peuterspeelzalen Hardinxveld-Giessendam een nieuwe bestuurder. Nicole Hermans neemt het stokje over van bestuurder ad interim Yolande Ulenaers.

Op 14 februari vond de symbolische overdracht plaats tijdens een informele “meet and greet” voor stakeholders. Waar men Yolande Ulenaers kon bedanken en Nicole Hermans kon begroeten als het nieuwe bestuur van de stichtingen. Beide bestuurders werden onder anderen toegesproken door Mariëlle van de Merbel, voorzitter van de raad van toezicht, die haar dank uitsprak voor de inzet van interim bestuurder Ulenaers die sinds mei 2021 de leiding had over Stichting OVO. En haar vertrouwen liet klinken in de toekomst met Nicole Hermans als bestuurder.

“De bestuurswissel vindt plaats op het moment dat Stichting OVO mooi stabiel is en net start met het opstellen van de strategische koers voor de komende 4 jaar. Een heel mooi en natuurlijk moment om de stichting over te dragen aan een vaste bestuurder.” Aldus Ulenaers

Nicole Hermans heeft de afgelopen maand kennisgemaakt met de directeuren en teamleiders van OVO en al kennisgemaakt met een aantal samenwerkingspartners in de regio. In maart zet zij de kennismakingen voort en start zij officieel als bestuurder.

“Ik heb afgelopen maand al veel positieve indrukken gekregen en gepassioneerde mensen ontmoet. Ik kijk ernaar uit om samen met het team van docenten, leerlingen, ouders, gemeenten en partners in de regio verder te bouwen aan talentontwikkeling. En daarmee bij te dragen aan de nieuwe generatie voor de arbeidsmarkt van morgen en de ontwikkeling van OVO en Peuterspeelzalen Hardinxveld-Giessendam.”  Vertelt Hermans