Naar de middelbare

Maak kennis met onze scholen!

Naar de middelbare school gaan kan best spannend zijn. En je wilt natuurlijk een school uitkiezen waar jij je thuis voelt! Daarom organiseren we verschillende kennismakingsmomenten om de sfeer te proeven op onze OVO scholen. Kom gerust langs op een open dag, informatieavond en een doe-dag. Je bent van harte welkom!

Scroll naar beneden voor de agenda en schrijf je in!

Download de brochure 'Naar de middelbare'

Omnia College

vmbo

• W. de Vries Robbéweg 27
    4206 AK Gorinchem

Gymnasium Camphusianum

gymnasium

• Vroedschapstraat 11
    4204 AJ Gorinchem
  • 0183 - 62 23 88

Fortes Lyceum

technasium, atheneum, havo, mavo

• Wijdschildlaan 4
    4207 EA Gorinchem
  • 0183-656868

Vita College

praktijkonderwijs

• Merwedekanaal 8
    4206 BC Gorinchem

Open dagen 2024

Kom langs op onze open dagen en proef de sfeer van de middelbare scholen! Je hoeft je niet in te schrijven en iedereen is welkom. Bekijk hieronder de geplande data en maak kennis met jouw toekomstige school.

Activiteit Datum Tijd Locatie Inschrijven
Open dag Gymnasium Camphusianum 19 januari 2024 16.00-20.00 uur Gymnasium Camphusianum Niet nodig
Open dag Omnia College 19 januari 2024 16.00-19.00 uur Omnia College Niet nodig
Open dag Fortes Lyceum 2 februari 2024 16.00-21.00 uur Fortes Lyceum Niet nodig

Doe-dagen 2024

Doe-dagen voor leerlingen zijn een leuke manier om alvast kennis te maken met het middelbaar onderwijs. Tijdens deze ochtenden en middagen krijg je proefles op één van onze middelbare scholen en je leert alvast docenten kennen. Er zijn algemene doe-dagen en extra activiteiten per school. Doe je een keertje mee?

Activiteit Datum Tijd Locatie Inschrijven
Talentmiddag Expeditie Fortes  (alle leerlingen uit groep 7 en 8 in de regio) 17 januari 2024 14.30-16.30 uur Fortes Lyceum Via deze link

2e Ronde CamphusianumJunior. Gemotiveerde leerlingen kunnen 8 weken lang één van de zes modules volgen.

Start 26 januari 2024 08.30-10.00 uur Gymnasium Camphusianum Via deze link
Doe-middag Omnia Experience  (alle leerlingen uit groep 7 en 8 in de regio) 31 januari 2024 14.30-16.30 uur Omnia Experience Via deze link
Talentmiddag Expeditie Fortes  (alle leerlingen uit groep 7 en 8 in de regio) 7 febuari 2024 14.30-16.30 uur Fortes Lyceum Via deze link
Doe-middag Gymnasium Camphusianum 14 februari 2024 14.00-16.15 uur Gymnasium Camphusianum Via deze link

Informatieavonden 2023-2024

Tijdens deze avonden geven onze middelbare scholen een presentatie over de brugklas en het onderwijs. Het is een mooi moment om als ouder kennis te maken met het Omnia College, het Fortes Lyceum en het Gymnasium Camphusianum. Voor het Vita College verwijzen we je graag door naar de website om een persoonlijke kennismaking in te plannen. Welke dagen komen jij langs?

Activiteit Datum Tijd Locatie Inschrijven
Informatieavond ouders voor het Omnia College 7 februari 2024 19:00-21:00 uur Omnia College Via deze link
Informatieavond ouders voor het Gymnasium Camphusianum 7 februari 2024 19:00-21:00 uur Gymnasium Camphusianum Via deze link
Informatieavond ouders voor het Fortes Lyceum 7 februari 2024 19:00-21:00 uur Fortes Lyceum Via deze link