"Wat als jij een dag directeur was?"

9 juli 2023 Stichting OVO

De afgelopen weken gingen onze collega’s met ruim 190 kinderen en leerlingen in gesprek over het onderwijs binnen Stichting OVO. Het doel: input ophalen om tot een nieuwe strategie te komen voor de komende jaren. Er werden interessante vragen gesteld over gelijke kansen, onderwijskwaliteit, de kwaliteit van leerkrachten en docenten, pesten en wat leerlingen zouden doen als ze een dag directeur waren.

"Het schoolplein groener maken.’’

“Meer leren over het leven in Nederland.’’

“Iedereen vrij geven als Feijenoord wint!’’

Hieronder de belangrijkste highlights en de resultaten van de leuke, interessante gesprekken:

Bedankje leerlingen

Het was een mooie, interactieve manier om input op te halen bij de leerlingen. Hun mening en ervaringen zijn belangrijk voor de toekomst. Niet alleen om de tevredenheid te meten, maar ook om nauw aan te blijven sluiten bij de maatschappij van nu. Als bedankje krijgen alle gespreksdeelnemers een tegoedbon voor de ijssalon. Want nogmaals: samen bepalen we de toekomst van het onderwijs in onze regio.

Vervolgstappen strategisch beleidsplan

Voor de zomervakantie is er nog een aantal bijeenkomsten om de rode draad, die we tot nu toe uit alle gesprekken met leerlingen, ouders en collega’s hebben gehaald, te toetsen. Vanaf september zoeken we ook externe stakeholders op en werken we aan de concrete invulling van de speerpunten. We werken de speerpunten uit aan de hand van alle input van leerlingen, ouders en collega’s.

Voor nu: geniet van het zomerse seizoen allemaal!