De Goede Doelen Commissie (afgekort GDC) is op het Camphusianum een actieve commissie, bestaande uit ongeveer 20 gemotiveerde leerlingen, die door middel van acties in en rondom de school geld ophaalt voor het goede doel. Dit kunnen verschillende doelen zijn, zoals bijvoorbeeld The Ocean Cleanup, AMREF Flying Doctors of Artsen zonder Grenzen. Ieder jaar halen wij in ieder geval een mooi bedrag op voor Edukans en om het jaar mogen wij dan iemand met Edukans mee op reis sturen om te zien wat voor mooi werk zij doen in ontwikkelingslanden! Ook in schooljaar 2020-2021 halen wij geld op voor dit mooie doel.

In de afgelopen jaren hebben wij talloze acties georganiseerd om geld op te halen. ‘Camping Camphusianum’ bijvoorbeeld: tegen betaling een nachtje met vrienden op school verblijven en jezelf vermaken met bijvoorbeeld lasergamen, films en spelletjes. Of onze jaarlijkse Kerstkermis, waarbij leerlingen en docenten tijdens een gezellige middag op school spelletjes organiseren of eten/drinken verkopen om zo geld op te halen. Daarnaast hebben wij twee jaar geleden, tijdens ons lustrumjaar, voor het eerste de echte ‘Camphusianum-hoodies’ ontworpen en verkocht, een daverend succes!

Dit schooljaar is natuurlijk een tikje anders: COVID 19 treft ons allemaal, ook de GDC. Om toch nog iets leuks te organiseren en een mooi bedrag bij elkaar te verzamelen voor Edukans hebben wij een alternatieve kerstviering bedacht. De Kerstkermis wordt in verkleinde versie opgezet voor onderbouwleerlingen en voor de bovenbouwleerlingen wordt een heuse Kerst-pubquiz georganiseerd. Bij beide acties zal de GDC oliebollen, appelflappen, etc. verkopen. Zo proberen wij ondanks alle teleurstellingen van dit jaar toch nog een warme kerstsfeer door de school te verspreiden! Ook zal in het voorjaar een speciale corona-editie van de Camphusianum-trui verschijnen, inclusief passend design.