Gisteravond kondigde het kabinet opnieuw verdergaande maatregelen aan om het coronavirus te bestrijden. We zitten in een crisis en moeten alles doen om de verspreiding van het virus te beperken. Daarbij zijn ook de scholen belangrijk. We geven al les op afstand en dat blijven we doen, voor de examenklassen zijn er nu nieuwe maatregelen.

Geen centrale eindexamens, wel schoolexamens

Minister Slob heeft vandaag bekend gemaakt dat de centrale eindexamens dit jaar niet doorgaan. De schoolexamens wel. Hiervoor hebben scholen nu de tijd tot begin juni. De eindcijfers worden bepaald op basis van de resultaten van de schoolexamens. Heb je het examenjaar voldoende afgerond, dan krijg je een volwaardig diploma.
We hebben meer tijd voor de schoolexamens, maar ook steeds verdergaande maatregelen om de coronacrisis te bestrijden. Hoe gaan we daar nu mee om?

Bij Stichting OVO staan mensen op één

De belangen van leerlingen en medewerkers zijn leidend in onze besluiten. We nemen nu tijd om te bepalen hoe we verdergaan. Met grote zorgvuldigheid bepalen onze scholen hoe zij nu omgaan met de schoolexamens. In elk geval met gezondheid en veiligheid voorop, dus we volgen altijd minimaal de richtlijnen van het RIVM.

Leerlingen en ouders van de examenklassen krijgen bericht vanuit de scholen met specifieke informatie voor die school.