Omnia College biologie

Op Omnia College zijn de leerlingen met allerlei activiteiten rondom dieren en de natuur beziggeweest.

HARTstikke leuke biologieles!

De biologielessen op Omnia College zijn deze week een feestje voor de leerlingen. Tijdens de lessen over de bloedsomloop mochten de leerlingen een practicum uitvoeren met kippenhartjes.

De leerlingen van 2A en 2H moesten de kippenhartjes opensnijden en de verschillende onderdelen benoemen. Hoewel de hartjes niet erg groot waren (en het best lastig was om deze open te snijden) vonden de leerlingen van mevrouw Schouten en meneer Valen het een erg leuke les!

Omnia College stond afgelopen zaterdag ondanks het herfstachtige weer helemaal in bloei!

Het was namelijk tijd voor de jaarlijkse bijeenkomst van tuindersvereniging ‘Groei & Bloei’. Onder leiding van de docenten Groen werd een workshop bollen planten gegeven.
Aansluitend was er voor alle genodigden een heerlijke lunch voorbereid. Natuurlijk waren de leerlingen van LB4G bereid om mee te helpen op hun vrije dag. Ook de ruilbeurs van zaden en planten was weer een succes!

Dierendag op Omnia College is een feestje voor de dieren én de kinderen!

Dinsdag 4 oktober waren alle kinderen tussen de 4 en 12 jaar uitgenodigd om het grootste dierenfeest van het jaar te komen vieren op Omnia College: Dierendag!!!
Rond half 4 liep onze Plant & Dierklas vol met kinderen die langs kwamen om konijnen te aaien, schapen te knuffelen en te leren hoe je wol kon gebruiken om nuttige dingen mee te maken. Er waren lekkere apenkoeken (natuurlijk door onze 3e en 4e jaars gemaakt) en frisse limonade om te smikkelen voor de jonge gasten én er kon een ritje gemaakt worden op een paard of pony.
Kortom: Een groot feest voor iedereen! Alle bezoekertjes vonden het maar wat leuk om te zien dat er zoveel dieren op onze school te zien waren en luisterden aandachtig naar onze eigen ‘Freek Vonk’en’.