Werken bij OVO

Als onderwijsstichting weten we dat de kwaliteit van het onderwijs valt en staat met onze medewerkers. Passie voor het onderwijsvak en professionaliteit zijn daarom aspecten die centraal staan binnen de organisatiecultuur van Stichting OVO. We zijn altijd geïnteresseerd in mensen die aansluiten bij onze waarden.

Talentontwikkeling voor leerling en personeel

Bij OVO werken we niet alleen aan de talenten van leerlingen, ook de talentontwikkeling van onze medewerkers heeft een belangrijke rol binnen Stichting OVO. Natuurlijk is er de mogelijkheid voor individuele scholing, daarnaast zijn er jaarlijks inspirerende bijeenkomsten voor alle OVO medewerkers om bepaalde thema's centraal te stellen.

Vacatures

Geïnteresseerd in een baan bij Stichting OVO?
Hieronder vindt u een overzicht van onze actuele vacatures. Open sollcitaties zijn altijd welkom via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

De raad van toezicht bestaat uit tenminste 5 leden en streeft naar een diverse samenstelling. Alle leden onderschrijven de kernwaarden van het openbaar onderwijs en van Stichting OVO: Kindgericht, Luisteren en Samenwerken.

De raad houdt toezicht vanuit het Rijnlands model en gaat bij haar manier van toezichthouden uit van vertrouwen, belang van alle stakeholders, langetermijnperspectief en consultatie/inbreng vooraf. In het houden van toezicht is de raad zoveel mogelijk betrokken en dichtbij, zichtbaar en aanspreekbaar.

Voor deze vacature wordt een lid gevraagd met aantoonbare financiële kennis. Daarnaast heeft het onze sterke voorkeur, als het nieuwe lid (fysiek) binding heeft met de regio Gorinchem/ Hardinxveld-Giessendam.

Communicatief Avontuurlijk Eigentijds Energiek Financieel

PROFIEL | BETROKKEN, DESKUNDIG en OPEN

Avontuurlijke verbinder

Je bent iemand die mensen bij elkaar houdt. Zorgt voor een goede sfeer en bent energiek aanwezig. Je hebt aandacht voor de inhoud en voor jouw mede toezichthouders. Je bent respectvol naar anderen en je begrijpt de toezichthoudende rol. Je hebt organisatie-sensitiviteit om de soms tegengestelde belangen van de verschillende spelers te onderkennen. Je durft anders te kijken en goede ideeën te omarmen, maar altijd met een duidelijk gekozen perspectief voor ogen. Jij bent ervan overtuigd dat het samen altijd beter is dan alleen. Van nature zoek je dan ook de samenwerking op en zoek je uit hoe je samen verder komt.

Financieel

Financiën kennen voor jou geen geheimen. Je bent scherp op jouw expertisegebied en wil dit voor iedereen begrijpelijk maken. Mensen meenemen, zorgen delen en blijven luisteren, zeker bij veranderingen. Je werkt graag in een prettige, betrokken collegiale sfeer en met een professionele frisse houding ben jij een aantrekkelijke gesprekspartner, open en nieuwsgierig. Je schetst graag andere perspectieven op verschillende thema’s, hebt een brede blik op bedrijfsvoering en stelt op het juiste moment de juiste vragen. Je bent zelfkritisch, optimistisch en je hebt een gezonde dosis humor. Bovendien ben en blijf je betrokken bij de ontwikkelingen in de regio. Tevens ben je vanuit deze rol lid van de auditcommissie. De auditcommissie vergadert voor elke vergadering van de rvt om de financiën door te nemen en rapporteert vervolgens aan de rvt.

Raad van toezicht | Toezichthoudende taak

De toezichthoudende taak richt zich op het belang van het openbaar primair en voortgezet onderwijs in Gorinchem en Hardinxveld-Giessendam, het gemeentelijk onderwijsbeleid, de scholen die door de stichting in stand worden gehouden en het belang van de samenleving. Enkele primaire functies van de rvt zijn:

• Een professionele tegenmacht van het college van bestuur vormen en zijn functioneren te legitimeren namens de regionale samenleving.
  • Het bewaken van de continuïteit van de maatschappelijke taak van het openbaar primair en voortgezet onderwijs in Gorinchem en Hardinxveld-Giessendam.
  • Het controleren of het college van bestuur conform de relevante wetgeving, conform de Code Goed Onderwijsbestuur, conform de integriteitscode van de stichting en conform het belang van de stichting.
  • Het vervullen van het werkgeverschap door het college van bestuur.

Naast ongeveer 8 vergaderingen (exclusief commissies) spreekt de raad van toezicht jaarlijks 2 keer met de GMR. Daarnaast plant de rvt ieder jaar schoolbezoeken in.

Geboden wordt een vrijwilligersvergoeding van € 1800,-- p/j.

PROCEDURE | Kennismaking en selectie

De procedure start met een kennismaking door middel van een oriënterend gesprek, naar aanleiding van je kandidatuur Hierna volgen, bij wederzijdse geschiktheid, vervolggesprekken.

Reacties zien wij graag tegemoet voor 3 februari 2023. De 1ste gespreksronden zullen in de 3de week van februari 2023 worden ingepland.

Benoemingswijze

De gemeenteraden van de gemeente Gorinchem en Hardinxveld-Giessendam benoemen de leden van de raad van toezicht.

GEÏNTERESSEERD | BEN JIJ onze nieuwe Lid raad van toezicht?

Herken jij jezelf en ben je geïnteresseerd in deze mooie rol? Wil jij maatschappelijke impact hebben en ga je voor ontwikkeling en kansengelijkheid van jongeren? Reageer dan door je cv en motivatie te sturen naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. (Rob Vroegh). Voor vragen kun je contact opnemen met de Mariëlle van de Merbel (rvt), te bereiken via 06-10684933.

Stichting OVO heeft een vacature op Ikc Merwede:

IB'er Ikc Merwede | Groep 1-8 | PER februari 2023 | 0,6 FTE

Dankzij jouw hulp worden kinderen ondersteund in hun ontwikkeling en krijgen ze een realistisch toekomst perspectief. Collega’s van Ikc Merwede rekenen op jouw inlevingsvermogen en professionele begeleiding.

Hiermee ga jij aan de slag:

Je bent als intern begeleider (IB'er) in staat om leerkrachten en pedagogisch medewerkers te coachen, pedagogisch/didactisch onderzoek uit te voeren en je kunt opbrengsten analyseren die leiden tot beleidsadviezen.

PO De Toekomst verzorgt het onderwijs aan kinderen van vluchtelingen komend vanuit het AZC en andere opvangplekken in Gorinchem. We hebben drie groepen en zoeken fulltime en/of parttime leerkrachten voor de kinderen van 6 t/m 12 jaar. Elke groep bevat ca. 15 leerlingen en er is de hele week in de groep een onderwijsassistent aanwezig. Deze leerlingen krijgen in de groep met name een taalbad.

Wij zoeken:

Leerkrachten voor een wereldbaan op een wereldschool

Uiteraard hebben wij jou wat te bieden:

Stichting OVO heeft een vacature voor een Activiteiten coördinator Rijke Schooldag (po) 0,2 fte.

Niet alle kinderen hebben evenveel kansen om hun talenten te ontwikkelen. Om ervoor te zorgen dat alle leerlingen in Nederland zichzelf ten volle kunnen ontplooien wordt met de Rijke Schooldag in het primair onderwijs een impuls gegeven aan de brede talentontwikkeling, met aanvullende activiteiten op het gebied van sport, cultuur, cognitieve begeleiding en sociaal-emotionele ontwikkeling.

Als activiteitencoördinator werk je voor de JP Waaleschool, Daltonschool de Poorter en de Anne Frankschool, te Gorinchem, tezamen vormend de Meanderscholen. Zij starten met het na schooltijd aanbieden van extra activiteiten.

Is nauwkeurigheid helemaal jouw ding en zie jij het als jouw taak om iedere maand de salarissen juist en op tijd te betalen? Lees dan zeker even verder, want Stichting OVO heeft een vacature op het service- en bestuursbureau.

Wij zoeken een ..

Medewerker personeels- en salarisadministratie, 16 uur p/w

Stichting OVO heeft een vacatures voor onze invalpool:

groepsleerkracht parttime/ fulltime.

Wat bieden wij jou.

Ben jij op zoek naar een aantrekkelijke, gevarieerde en uitdagende baan waarin je veel ervaring opdoet en bovendien op veel verschillende scholen kunt werken, dan bieden wij je die mogelijkheid.