Bestuur

Toezicht bestaat uit zeven leden die benoemd worden door de gemeenteraden van Gorinchem en Hardinxveld-Giessendam. De leden houden vanuit hun grote maatschappelijke betrokkenheid en relevante expertise toezicht op de continuïteit van de organisatie, op het functioneren van het College van Bestuur en op de ontwikkelingen binnen de scholen en de stichting. De taken, verantwoordelijkheden en bevoegdheden van de Raad van Toezicht staan beschreven in de statuten.

Stichting OVO wordt bestuurd door een College van Bestuur dat bestaat uit één bestuurder; de heer drs. B.J.J. Kollmer. Het college wordt benoemd door de Raad van Toezicht en vormt het bevoegd gezag van alle onder de stichting vallende scholen. De taken, verantwoordelijkheden en bevoegdheden van het College van Bestuur staan beschreven in de statuten.

De statuten van Stichting OVO kunt u hier online bekijken.

Doelstellingen

In de statuten staat omschreven dat de stichting ten doel heeft het geven en bevorderen van openbaar onderwijs aan de scholen die onder haar bevoegd gezag vallen met inachtneming van de kenmerken van het openbaar onderwijs, zoals die zijn: