Bericht vanuit de gemeente

In Hoog Dalem wordt een nieuwe brede school gerealiseerd. De planning is dat deze brede school in 2021 in gebruik genomen wordt. Voor de architectenselectie is een Europese niet-openbare aanbestedingsprocedure gevolgd. De architect waar de opdracht aan gegund is, is Frencken Scholl Architecten uit Maastricht. Een architect met veel ervaring op het gebied van brede scholen.

Voor de selectie van de adviseurs installaties is een meervoudig onderhandse procedure doorlopen. Deze opdracht is uiteindelijk gegund aan Klictet Advies uit Waalwijk.

De nieuw te bouwen brede school wordt een brede voorziening voor onderwijs en opvang in de wijk: een multifunctioneel gebouw met hoogwaardige faciliteiten voor bijvoorbeeld een buurthuisfunctie en binnen- en buitensport. Het gebouw biedt Gorinchem nog meer de mogelijkheid om een optimale leeromgeving te bieden voor scholieren. De school moet bijdragen aan een optimale huisvesting en leeromgeving en de doorgaande leerlijn.

Partners die samenwerken bij de realisatie van de nieuwe school zijn de schoolbesturen OVO en LOGOS en Stichting Kindercentra Gorinchem. Zij gaan deelnemen in deze school.