Ikc Merweplein staat aan de merwe Donk en blijft daar, er is nooit sprake geweest van verhuizing. Het Merweplein is een voorziening voor Gorinchem Oost en staat daarvoor op een prachtige plek. Steeds meer ouders en kinderen weten hun weg naar dit integraal kindcentrum te vinden en maken gebruik van het uitgebreide aanbod.

In de herfstvakantie verscheen een nieuwsbericht waarin de suggestie gewekt werd dat ikc Merweplein op den duur zou verhuizen naar de nieuw te bouwen school in Hoog Dalem, dit is absoluut niet het geval. In 2021 opent een nieuwe brede school waarvan SKG (kinderopvang), LOGOS (Protestants Christelijk onderwijs)  en OVO (openbaar onderwijs) gebruik zullen maken. Dit gaat voor OVO om een nieuwe, toegevoegde locatie voor de nieuwe wij Hoog Dalem. In dit artikel leest u meer over de brede school in Hoog Dalem.

Het AD plaatste een rectificerend artikel met uitleg van de bestuurder van OVO, dit artikel leest u hier: