Op 8 maart stond het belang van de leerling centraal op de Graaf Reinaldschool tijdens een bezoek van Tweede Kamerleden Paul van Meenen (D66) en Michel Rog (CDA) aan Stichting OVO, openbaar verenigd onderwijs.

De Tweede Kamerleden bezochten een les Engels en gingen vervolgens in gesprek met de bestuurder, leerkrachten en directeuren van de basisscholen en middelbare scholen van Stichting OVO.  Er is vooral gesproken over het bedienen van leerlingen. Hoe geef je leerlingen met zeer verschillende talenten, praktisch begaafd tot hoogbegaafd, allemaal de kans om zich te ontwikkelen en te bewijzen. Samenwerking tussen basisscholen en middelbare scholen blijkt hierin een belangrijke factor.

We zagen het deze ochtend met eigen ogen toen een leerling van de hoogbegaafdengroep van obs De Tweemaster een presentatie gaf over de door hem samengestelde duurzame wereldreis en twee leerlingen van Merewade Praktijkschool vertelden over hun ervaringen in de keuken en de werkplaats van de praktijkschool al toen ze in groep 7 en 8 zaten. Alle drie deze leerlingen spraken vol enthousiasme omdat zij in hun eigen talent en op hun manier mogen stralen.